قیمت سنگ تراورتن

 شرکت آسا تامین کننده و مجری انواع سنگ تراورتن با قیمت مناسب در اندازه ها و رنگ های مختلف در تهران و کرج.

 سنگ تراورتن یک ماده طبیعی است که از معدن استخراج شده و در صنعت  ساختمان سازی به کار میرود. سنگ ها در طبیعت انواع مختلفی دارند و هر یک با توجه به شرایط شکل گیری دارای بافت و رنگ مختلف هستند. ویژگی های خاص هر کدام از سنگ ها استفاده از آنها را برای مصارف گوناگون امکان پذیر کرده است.سنگ تراورتن

 تراورتن از جمله سنگهای رسوبی است که بافت آن دارای خلل و فرج میباشد. این سنگ دوام و طول عمر بالایی دارد و اکثر سازندگان سعی دارند در صنعت ساختمان سازی از این سنگ استفاده کنند.

 معادن مختلفی در ایران برای استخراج این سنگ وجود دارد مانند تراورتن حاجی آباد، عباس آباد و آتش کوه. استالاكتيت و استالاگميت دو نمونه سنگهای تراورتن هستند که بافت بسیار زیبا و متخلخلی دارند.

سنگ تراورتن حاجی آباد

 سنگ تراورتن حاجی آباد دارای رنگ کرم روشن تا شکلاتی است و نسبت به سایر مدل ها از تخلخل کمتری برخوردار است. به همین علت مقاومت فشاری و ساب پذیری بالایی دارد. از این نوع سنگ برای نمای خارجی، داخلی، محوطه سازی و ساخت وسایل دکوراتیو استفاده میگردد.

سنگ تراورتن عباس آباد

 سنگ تراورتن عباس آباد جزو پرمصرف ترین سنگ های ساختمانی به حساب میاید و یکی از با کیفیت ترین سنگ های تراورتن سفید در ایران و جهان است. از این سنگ برای نمای ساختمان استفاه میشود. از ویژگی های بارز آن میتوان به چسبندگی خوب و ساب پذیری بالا اشاره کرد.

کاربرد سنگ تراورتن

 سنگ تراورتن از دسته سنگ هایی است که برای سنگ کاری نمای بیرونی ساختمان به کار میرود. یکی از دلایل این امر، وجود خلل و فرج در پشت سنگ است که موجب میشود ملات به خوبی به پشت آن سنگ چسبیده و بر روی سطح قرار گیرد و با گذشت زمان از سقوط آن جلوگیری شود. این سنگ ساب پذیری بالایی دارد لذا از آن در ساخت راه پله نیز استفاده میگردد.

مزایای سنگ تراورتن

 سنگ تراورتن گرما را جذب نمیکند و همیشه سطح آن خنک است. به همین علت برای استفاده در مناطق گرمسیر مناسب است. این سنگ به دلیل تخلخل زیاد سطح صیقلی نداشته و بافت پر از منفذ آن از لیز خوردن روی آن جلوگیری میکند.
 رنگ این سنگ ثابت بوده و به مرور زمان کم رنگ نمیشود. در برابر صوت و حرارت نیز عایق مناسبی است.

 سنگ تراورتن دارای درز و شکاف بسیار کمی است. منافذی که در این سنگ هست استقامت آن را در برابر انقباض و انبساط افزایش میدهد. این سنگ در مقابل اشعه خورشید مقاوم است. همچنین با یک شستشوی سطحی میتوان ظاهر این سنگ را تمیز نگه داشت.

قیمت نصب سنگ تراورتن

 قیمت سنگ تراورتن به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچه این سنگ روشن تر و موج و هاله های آن کمتر و منظم تر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. قطر و ضخامت سنگ هم میتواند در قیمت آن موثر باشد. در تعیین قیمت نصب سنگ‌ تراورتن نیز عواملی چون قیمت مصالح، دستمزد نصب سنگ و هزینه های جانبی موثر است. مصالح اصلی سنگ‌ کاری، انواع سنگ‌ های تراورتن است و قیمت هر کدام بسته به اندازه، نوع و رنگ سنگ، متفاوت است. هزینه کلی سنگ کاری علاوه بر قیمت سنگ، به عوامل زیر بستگی دارد.

 برای سنگ کاری از دو روش  دوغابی و چسبی استفاده میشود. نصب سنگ‌ کف به روش چسبی با توجه به قیمت چسب هزینه بیشتری نسبت به روش دوغابی دارد. البته برای سنگ‌ کاری دیوار و نمای سازه فقط از ملات دوغابی استفاده میگردد. هزینه نصب سنگ در ارتفاع و روی داربست، به دلیل سختی کار، مهارت مورد نیاز و افزایش زمان انجام کار نسبت به سایر سطوح بالتر است.

 هزینه دستمزد سنگ‌ کاری دیوار و نما بیشتر از سنگ‌ کاری کف میباشد.

 برای سنگ‌ کاری متراژهای پایین، قیمت به صورت بازدیدی و مقطوع اعلام میگردد. قیمت نصب سنگ تراورتن برای متراژهای کوچک با توجه به زمان اجرای سنگ کاری تعیین میگردد.

  سنگ‌ کاری برای مساحت‌ های پایین (کمتر از هفتاد مترمربع)، نسبت به متراژهای زیاد، هزینه بیشتری دارد.

 در صورتی‌ که سطح کار به زیرسازی و ترازبندی نیاز داشته باشد، هزینه جداگانه‌ای برای آن لحاظ میشود. این هزینه به طور متوسط چهل هزار تومان برای هر مترمربع است.

 ابعاد سنگ نیز در هزینه نصب سنگ موثر است. برای سنگهای با ابعاد بزرگتر، دستمزد سنگ کاری به دلیل سنگینی و نیاز به دقت و ظرافت بیشتر، بالاتر است.

 برای سنگ کاری نما، هزینه نصب داربست نیز به هزینه سنگ کاری افزوده میگردد.

شرکت ساختمانی آسا

 شرکت ساختمانی آسا به عنوان نخستین شرکت رسمی سازنده ساختمان، با نیم قرن تجربه آماده ارائه خدمات صفر تا صد ساختمان سازی، تخریب، خاکبرداری، بازسازی، مقاطعه کاری و سایر خدمات ساختمانی به مشتریان عزیز میباشد.

 این شرکت، پروژه های مختلف ساخت و ساز را در اسرع وقت، به بهترین شکل ممکن و با قیمت مناسب انجام میدهد. داشتن نیروهای متخصص و زبده و همچنین تجهیزات استاندارد کمک شایانی در عملکرد مطلوب این شرکت در این زمینه داشته است. برای اطلاع از هزینه صفر تا صد ساختمان سازی با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به صورت رایگان در محل حاضر شده و برآورد هزینه پروژه تان را در اختیار تان قرار دهند.

سپاس از همراهی تان شرکت آسا، شرکت رسمی پیمانکاری ساختمان: 09124610098

 

موضوعات مرتبط:

هزینه محوطه سازی

پاسخ بدهید

اینجا کلیک کنید.
1
تماس از طریق واتساپ
به آسا خوش آمدید.
جهت استعلام قیمت؛ دریافت پیش فاکتور و مشاوره رایگان